Sportræning

Sportræning for hele familien Danmark og deres hund.

Sportræning henvender sig til vores aktive hunde, som elsker at arbejde med deres snude, eller har du bare lyst til at aktiverer din hund, på en af de bedste måder, nemlig at bruge snuden, som alle hunde er født med. 75% af hundens energi sidder i hovedet. Sportræning er en af de bedste aktiviteter for en hund. Spor styrker jeres hunds fokus, koncentration og IQ.

SportræningSportræning – Vi starter med teoriundervisning, hvor vi bl.a gennemgår: Hvad er spor? Hvilke typer spor findes? Hundens opbygning, og hvorfor er det vigtigt at gå spor med sin hund. I vil få den helt grundlæggende viden om spor, og i vil føle jer trygge, når I lægger spor.

Der vil være pause efter teorien hvor vi byder på kaffe, te, cacao og kage.

Spor vi prøver: færten af spor – blodspor – kaninspor – duftspor – duftdiskriminering

Der er små pauser mellem hvert spor, så hunden kan hvile deres sanser og vi taler sammen om sporet.

Specialsøg eller duftdiskriminering er et relativt nyt begreb indenfor hundetræning og sportræning, men er brugt professionelt indenfor bl.a politi, toldvæsenet og sporhunde. Specialsøg betyder at hunden søger efter noget specifikt, narkotika, svampe, mennesker o.s.v. Det er kun vores fantasi som sætter grænser, der er store muligheder.

Medbring: hund, alm. snor, praktisk tøj og gummistøvler. Sporline kan lånes.

Efter jeres dag med spor, vil i se helt andre muligheder i naturen og glæde jer til hver gang i laver spor med jeres hund.

Hunden viser jer hvilken type spor som den har størst glæde af.
Varighed: ca. 4,5 – 5 timer. Der er en pause hvor Den glade hundeskole byder på kaffe, te, cacao og kage.

Instruktører: Kim og Lene ved Den Glade Hundeskole.

Den glade hundeskole vil øge jeres træningsglæde, motivation og samarbejde.

Sportræning når det er bedst i Farum, Værløse, Lynge, Hørsholm, Ganløse, Ølstykke, Stenløse, Birkerød,Virum, Kokkedal, Espergærde, København, Lyngby, Vedbæk, Nærum, Holte, Hillerød, Frederikssund, København, Rudersdal, Furesø, Fredensborg og Nordsjælland.

www.kalkgaarden.dk

Your cart is emptyReturn to Shop