Hundefysioterapi – genoptræning og forebyggende

Hundefysioterapi – genoptræning og forebyggende træning.

Hundefysioterapi er ikke kun for hunde i rehabilitering, men også skadesforebyggende. Giv din hund velvære og et godt liv.

Den glade Hundeskole indgår i et samarbejde med Line Lukowski-Larsen. www.hundefysio.com og Furesø Dyreklinik.

Line Lukowski-Larsen er uddannet hundefysioterapeut, hundemassør, kranio-sekral terapeut og osteopat.

Vi oplever mange hunde som har et stort behov for hundefysioterapi. Det kan være lige fra hvalp, hvor en uheldig drejning i leg kan medføre skavanker, top trænede hunde til konkurrence og ældre hunde.

Hvad er fysioterapi?

En biomekanisk analyse af dyrets bevægelsesmønster og funktioner. Dvs. En analyse af bevægemønster og symtomer, hvor symptomer og evt. Smerteområde forsøges samkoblet.

Redskab til at ejer får mulighed for at hjælpe sin hund i enten rehabilitering eller skadesforbyggende tiltag.

Hundens muskulatur og skeletopbygning er meget lig os menneskers. Hunden kan få de samme skader og skavanker som os, men forskellen er oftest at hunden ikke viser ubehag eller smerte, før den har meget ondt. Hunden kan have gavn af fysioterapi og massage af samme årsager som vi har.

Hundefysioterapi kan være genoptræning i forbindelse med skade eller operationer som forebyggende træning.

Gigt/ledproblemer eller anden smerte aflaster hunden det pågældende område, hvilket kan medføre fejlbelastning andre steder i kroppen.

Igennem fysioterapi arbejdes der på at genoprette stabilitet og mobilitet samt muskelstyrke omkring led med sigte på at normalisere hundens bevægelsesmønster bedst muligt.

Stabilitetstræning, også kaldet kropskontrol kan absolut også være ren velvære og sjovt for din hund og trænes som forebyggendestyrkelse af din hund score-muskulatur.

Den glade Hundeskole vil holde foredrag, og hold med fysisk træning hvor fokus er på genoptræning og skadesforebyggende træning.

Foredrag og hold med fysisk træning starter august 2015.

Den glade Hundeskole styrker jeres fælles træningsglæde, motivation og samarbejde.

Hundefysioterapi når bedst i Frederikssund, Ølstykke, Lynge, Farum, Værløse, Hørsholm og Nordsjælland.

Du har ingen bestillinger!Tilbage til shoppen